In mei 2018 was het tijd voor André van Leeuwen, directeur-eigenaar van KAVO, om te genieten van een welverdiend pensioen. Na 32 jaar met veel toewijding en passie zijn bedrijf te hebben gerund, vond Van Leeuwen het tijd om het stokje over te dragen aan een nieuwe generatie.
Precies zoals Van Leeuwen het wilde, nemen Herald Nijenhuis en Peter Bloemberg KAVO over. Nijenhuis is Director Operations en Bloemberg, Sales & Marketing Director. Ze vormden samen met Van Leeuwen al een belangrijk deel van het managementteam van KAVO.
“Belangrijk voor mij is dat de continuïteit van KAVO gewaarborgd blijft, zowel beleidsmatig, als qua toekomstambities en werkgarantie voor mijn medewerkers” aldus van Leeuwen. Vooral in de huidige aftermarket is onafhankelijkheid erg belangrijk.
“Ik heb volop vertrouwen in mijn zittende managementteam. Deze vorm van overname was dan ook mijn grootste wens. Ik kan met een gerust hart terugtreden nu KAVO in goede handen wordt voortgezet”.
Nieuwe directie
De nieuwe twee koppige directie, beiden al meer dan tien jaar werkzaam bij het bedrijf, heeft er veel zin in. Een nieuwe start in een vertrouwde omgeving. Peter Bloemberg: “We zullen er voor waken dat onze klanten en relaties geen merkbare veranderingen ondervinden. Het vertrouwde beleid wordt gecontinueerd met dezelfde mensen en dezelfde service.”
“Echt helemaal weg is Van Leeuwen niet, als adviseur van KAVO kunnen we altijd nog een beroep op hem doen”, voegt Herald Nijenhuis toe. De overname van het zittende management is mogelijk gemaakt door een samenwerking met Talent Invest BV.
Over KAVO
Van Leeuwen startte KAVO in 1986 met niet veel meer dan een typemachine en een magazijn zo groot als een garagebox, maar wel met een gezonde dosis lef. Hij ging de uitdaging aan om oliefilters voor Aziatische auto’s uit Japan te importeren. In de afgelopen drie decennia heeft hij het bedrijf ontwikkeld tot een internationale speler in de aftermarket.
Met een uitgebreid productprogramma, meer dan 23.000 referenties op voorraad, ruim dertig productgroepen en klanten in meer dan 65 landen, is KAVO één van de grootste leveranciers van Aziatische auto-onderdelen ter wereld. KAVO voert haar producten onder de merken AMC Filters en Kavo Parts.