Zorg dat alle personeelszaken goed blijven lopen
De HR-collega’s in jouw onderneming zijn ontzettend belangrijk om te zorgen dat de zaken goed blijven lopen. Als zo’n HR-collega tijdelijk uitvalt door ziekte of verlof, begint het vaak direct te wringen. Je wilt dat brieven en contracten op tijd getekend worden, dat de personeels- en salarisadministratie op orde is en dat er een contactpersoon is voor medewerkers, maar bijvoorbeeld ook voor de uitzendbureaus waarmee je afspraken hebt gemaakt. Het zijn zomaar wat voorbeelden waar onze HR-professionals prima bij kunnen helpen als er tijdelijke ondersteuning nodig is voor de personeelszaken.
Soms kunnen we met ondersteuning van één dag per week al verlichting brengen en zorgen dat de boel goed blijft draaien. Prettige bijkomstigheid: je krijgt tijdelijk een HR-professional in huis die met frisse ogen rondkijkt en mogelijk handige tips heeft om efficiënter te werken, bijvoorbeeld door bepaalde administratieve processen te digitaliseren.
“Omdat je nieuw bent in een organisatie, kijk je met een frisse blik rond en dan zie je dingen die anders of beter kunnen. Ik stel dan de vraag: kunnen we dat niet verbeteren, bijvoorbeeld door het te digitaliseren? Zo heb ik bijvoorbeeld laatst geholpen met het maken van templates en het automatiseren van bepaalde correspondentie en contracten. Dat deed de organisatie voorheen iedere keer opnieuw, maar dat is helemaal niet nodig.”
Voorbeelden van werkzaamheden
De HR-professional kan je met de volgende werkzaamheden tijdelijk ondersteunen:
-
Het verwerken van mutaties in de salarisadministratie;
-
Het voeren van de personeelsadministratie;
-
Het beantwoorden van vragen voortkomend uit de personeelsadministratie;
-
Het doorgeven van mutaties aan diverse instanties, zoals pensioenfondsen, UWV of de Belastingdienst;
-
Het opstellen van arbeidscontracten;
-
Het bijhouden/registreren van ziekmeldingen;
-
AVG-proof maken van personeelsdossiers;
-
Het ondersteunen bij de werving en selectie van medewerkers;
-
Het ondersteunen bij (vormgeving van) performance management;
-
Het beantwoorden van alle vragen van jouw personeel.
Voor operationele en strategische personeelszaken
Bij de administratieve werkzaamheden biedt onze HR-professional vooral op de achtergrond verlichting. Hij of zij zorgt dat er gebeurt wat er moet gebeuren. Heb je behoefte aan een allround HR-professional die volledig meewerkt? Bijvoorbeeld omdat het je maar niet lukt om een HR-vacature te vervullen? Ook dat is mogelijk. De HR-professional is dan een aanspreekpunt voor de hele organisatie en kan naast alle operationele werkzaamheden ook adviserende en strategische vraagstukken oppakken.
Samen met jou kijken we waar de wensen en behoeften liggen op het gebied van tijdelijke ondersteuning en hoe we hier het beste bij kunnen helpen. Onze tijdelijke HR-professional kan dan ook samen met jou kijken naar de werving en selectie van kandidaten voor de HR-functie. Zo heb je niet alleen het acute probleem opgelost, maar ook iemand aan boord die kan helpen bij het vinden van een goede opvolger.
Jouw investering
Heb je specifieke wensen of werkzaamheden? We gaan graag met je in gesprek over de mogelijkheden. Afhankelijk van jouw wensen en behoeften, bieden we ondersteuning op maat.
Voor de tijdelijke operationele ondersteuning werk je samen met een HR-professional van Moore MKW die veel ervaring heeft in verschillende organisaties. Je kunt bij ons al vanaf één dagdeel per week tijdelijke ondersteuning inhuren. De kosten hiervoor bedragen € 495,- per dagdeel (exclusief btw).
Neem contact op
Contact
Vind een specialist bij jou in de buurt
- Almere
- Amersfoort
- Amsterdam
- Assen
- Bussum
- Deventer
- Doetinchem
- Emmeloord
- Emmen
- Enschede
- Groningen
- Lelystad
- Meppel
- Noordwijk
- Oldenzaal
- Putten
- Steenwijk
- Veenendaal
- Zwolle