Het opstellen van een hybride werkbeleid
Als werkgever dien je te zorgen voor een veilige en gezonde werkplek voor jouw medewerkers. Ook als ze thuis of op een andere locatie werken. Maar wat betaal je als werkgever wel en wat kan voor rekening van de medewerker komen? En hoe maak je afspraken over de kantoorbezetting? Ga je een thuiswerkvergoeding betalen, hoe verhoudt deze zich dan tot de reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer en wat moet je hierover vastleggen?
Het invoeren van hybride werken brengt verschillende vraagstukken met zich mee. Een duidelijk hybride werkbeleid beantwoordt deze vragen en voorkomt onduidelijkheid. Daarnaast zorgt het ervoor dat de verantwoordelijkheden en verwachtingen helder zijn voor de werknemer en de werkgever.
Onze specialisten bespreken graag samen met jou welke wensen er bij jou en jouw werknemers zijn om hybride werken binnen jouw organisatie in te voeren. Hierop gebaseerd stellen zij samen met jou een hybride werkbeleid op dat past bij jouw organisatie.
Wat is er nodig om een hybride werkbeleid op te stellen?
Om een voor je op maat gemaakt hybride werkbeleid op te stellen, worden de volgende stappen doorlopen:
-
Een gesprek met jou om te bepalen waar het beleid aan moet voldoen;
-
Het conceptvoorstel uitwerken;
-
Feedback op het conceptvoorstel geven;
-
Het definitieve beleid opstellen.
Wat kunnen wij voor je doen?
Afhankelijk van jouw behoefte, kunnen wij de volgende documentatie voor je realiseren:
Hybride werkbeleid
Beleidsdocument voor de organisatie als uitgangspunt voor hybride werken.(Thuis)Werkplekovereenkomst
Overeenkomst tussen werkgever en werknemer met hierin opgenomen wie verantwoordelijk is voor welke voorzieningen op de externe (thuis)werkplek.Vergoedingenovereenkomst
Overeenkomst tussen werkgever en werknemer betreft gerelateerde vaste vergoedingen die werkgever beschikbaar stelt voor werknemer.FAQ
Document met veelgestelde vragen met betrekking tot hybride werken.
Document met veelgestelde vragen met betrekking tot de thuiswerkvergoeding 2022.Daarnaast kunnen we het hybride werkbeleid voor je opnemen in de bestaande arbeidsvoorwaardenregeling.
Geen volledig beleid, wel advies nodig?
Wil je geen volledig uitgewerkt hybride werkbeleid, maar heb je wel behoefte aan een sparringpartner of advies over de verplichtingen die je hebt als werkgever inzake hybride werken? Het is ook mogelijk om ondersteuning te krijgen bij specifieke vragen, bijvoorbeeld als het gaat om de thuiswerk- of reiskostenvergoeding.
Alles in huis voor een goed hybride werkbeleid
De specialisten van Moore MKW kunnen jou als werkgever ondersteunen bij het opstellen en implementeren van een hybride werkbeleid. Ze denken niet alleen met je mee over de beleidsvoering, maar ondersteunen en begeleiden je ook bij het opstellen van de benodigde documentatie en de implementatie hiervan.
Wil je weten wat we voor je kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op. Onze specialisten helpen je graag verder.
Neem contact op
Contact
Vind een specialist bij jou in de buurt
- Almere
- Amersfoort
- Amsterdam
- Assen
- Bussum
- Deventer
- Doetinchem
- Emmeloord
- Emmen
- Enschede
- Groningen
- Lelystad
- Meppel
- Noordwijk
- Oldenzaal
- Putten
- Steenwijk
- Veenendaal
- Zwolle